Co dělat když Vás v cizině okradou – rady a tipy

Rádi cestujete? Kromě pozitiv je dobré myslet i na možná negativa, která se mohou objevit. Každý jistě ví, že když zaparkuje auto, například na parkovišti u letiště, neměl by v něm nechávat žádné cennosti. Co ale v případě, kdy vás okradou v cizině? Poradíme vám, co dělat.

Zavolejte policii

Je to stejné, jako u nás. Policie funguje v jakémkoliv alespoň trochu vyspělém státě. Proto je prvním krokem nutnost jí zavolat. A je jedno, co konkrétně vám bylo ukradeno, nebo k jaké další škodě došlo. Platí to jak o případech, kdy vám někdo ukradne něco z kapsy, nebo třeba z vašeho pokoje, či vašeho auta. Pokud je zaparkováno na hlídaném parkovišti, je dobré ještě před tím kontaktovat obsluhu, která může policii zavolat za vás. To se hodí hlavně v případě jazykové bariéry, která v mnoha zemích skutečně může existovat, i když mluvíte některým ze světových jazyků.

Policie

Požadujte tlumočení

Pokud je vidět, že se s policií vzhledem k jazykové bariéře nedomluvíte, je vhodné vyžadovat tlumočníka. Ten vám může být poskytnutý osobně, stejně jako je možná jeho dostupnost po telefonu. Můžete se obrátit na český konzulát, nebo pokud máte v rámci svého cestovního pojištění sjednány různé doplňkové služby, je možné získat tlumočení po telefonu i tímto způsobem. Tento krok nepodceňujte, jelikož jedině tak budete mít jistotu, že vše nahlásíte správně a nedojde vlivem jazykové bariéry k nepochopení situace.

Kontaktujte pojišťovnu

Cestovní pojištění se může hodit i v těchto případech. Pokud pojistku máte, je po sepsání protokolu třeba zavolat pojišťovně a vše nahlásit jako pojistnou událost. Nejenom, že vám po příjezdu bude škoda proplacena. U některých lepších pojistek je možné získat i finanční kompenzace přímo na své dovolené – to se hodí, pokud vám byla ukradena hotovost, nebo platební karta. Jak se bude dále postupovat, to už vám řekne pracovník konkrétní pojišťovny.

Zavolejte na pojišťovnu

Damian Teichert
Marketingový zástupce ve společností Spy Shop, zodpovídá za distribuce tiskových zpráv, styk s veřejností, PR a reklamními agentury, budování vztahu se stávajícími zákazníky a zastřešuje realizace dalších marketingových aktivit. Odborník na skryté kamery a odposlechy.
error: Obsah je zabezpečen!